Povinné údaje
Název
Město Horažďovice
Organizační struktura úřadu
Kontaktní spojení
Adresa městského úřadu
Město Horažďovice
Mírové náměstí 1
341 01 Horažďovice
IČO 00255513
DIČ CZ00255513
Úřední hodiny
Pondělí | 7.30-11.00 | 12.00-17.00 |
Středa | 7.30-11.00 | 12.00-17.00 |
Pátek | 7.30-11.00 |
Podatelna a pokladna
Pondělí | 7.30-17.00 |
Úterý | 7.30-14.30 |
Středa | 7.30-17.00 |
Čtvrtek | 7.30-14.30 |
Pátek | 7.30-14.30 |
Adresa elektronické podatelny
ID datová schránka
ubnbxnt
Bankovní spojení
19-0821898399/0800 – příjmy
27-0821898399/0800 – výdaje
Užitečné kontakty
Návštěva úřadu
Úřad je možné navštívit i mimo uvedené úřední hodiny kdykoliv v pracovní době.
Pro tento případ si předem sjednejte schůzku telefonicky (telefonní seznam) nebo e-mailem.
Městská policie
Kontakt
Mírové náměstí 1, 341 01 Horažďovice
kancelář +420 371 430 539
(během výkonu služby)hlídka +420 724 333 630
(během výkonu služby) policie@muhorazdovice.cz
vedoucí Miloslav Laňka
Nepřetržitá služba: NENÍ
V době, kdy směna Městské policie Horažďovice není obsazena, je v nutných případech potřeba obrátit se na Policii ČR (Obvodní odd. Policie ČR Horažďovice, telefon 974 334 722 nebo linka tísňového volání 158).
Městské muzeum Horažďovice
Kontakt
Městské muzeum Horažďovice
Turistické informační centrumMírové náměstí 11 – zámek
341 01 Horažďovice+420 371 430 634
ic@muzeumhd.cz
www.muzeumhd.cz
Městská knihovna
Kontakt
Městská knihovna HoražďoviceMírové náměstí 11, 341 01 Horažďovice
+420 371 430 634
knihovna@horazdovice.cz
www.knihovna.horazdovice.cz
Dům dětí a mládeže
Kontakt
Dům dětí a mládeže Horažďovice
Mgr. Tomáš Pollak606 880 502, 376 382 149
pollak.ddm@gmail.com
www.ddm-hd.cz
www.envicentrum.eu
Informační centrum
červen–září | úterý–neděle | 9–17 hodin |
říjen, duben, květen | úterý–neděle | 9–16 hodin |
listopad–březen | úterý–sobota | 9–16 hodin |
Od poloviny prosince do konce roku zavřeno.
Czech Point
Kontakty
Městský úřad Horažďovice
živnostenský odbor
1. patro, kanceláře č. 127 a 128
Na základě předchozí domluvy lze žádosti vyhovět i mimo úřední hodiny.
Případné platby lze poukázat
číslo účtu: 19-0821898399/0800
IBAN: CZ 45 0800 0000 1908 2189 8399
Pro správnou identifikaci je zapotřebí definovat platbu variabilním symbolem, např. číslem faktury, číslem jednacím, číslem smlouvy apod. Pokud variabilní symbol neznáte, kontaktujte prosím příslušný odbor úřadu, kde Vám číslo variabilního symbolu sdělí.
IČ - identifikační číslo povinného subjektu
DIČ - daňové identifikační číslo povinného subjektu
Dokumenty
Žádosti a informace
Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu městského úřadu, za písemnou žádost o informaci se považuje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti elektronického podpisu, doručená na elektronickou podatelnu města, nebo do datové schránky.
Město Horažďovice jako povinný subjekt dle § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., musí pro informování veřejnosti ve svém sídle a svých úřadovnách zveřejnit na místě, které je všeobecně přístupné, jakož i umožnit pořízení jejich kopie, tyto informace:
a) důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost,
b) popis své organizační struktury, místo a způsob, jak získat příslušné informace, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob,
c) místo, lhůtu a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutím povinného subjektu o právech a povinnostech osob, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech, a označení příslušného formuláře a způsob a místo, kde lze takový formulář získat,
d) postup, který musí povinný subjekt dodržovat při vyřizování všech žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů, a to včetně příslušných lhůt, které je třeba dodržovat,
e) přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí,
f) sazebník úhrad za poskytování informací,
g) výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti
v oblasti poskytování informací (§ 18),
h) výhradní licence poskytnuté podle § 14a odst. 4,
i) usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad vydaná podle
§ 16a odst. 7,
j) elektronickou adresu podatelny.
Dalšími informacemi, které město dle § 5 odst. 4 zákona zveřejňuje, jsou usnesení rady města, zastupitelstva města, platné obecně závazné vyhlášky a pravidla, rozpočet města na příslušný kalendářní rok, záměry nakládat s městským majetkem. Ostatní informace jsou zveřejňovány dle rozhodnutí orgánů města a vedoucích zaměstnanců městského úřadu v rámci kompetencí vymezených zákonem o obcích, speciálními zákony a organizačním řádem městského úřadu.
Způsob zveřejnění informací
Město zveřejňuje informace těmito způsoby
a) na úřední desce - usnesení orgánů města, obecně závazné vyhlášky, rozpočet města
b) v denním tisku a sdělovacích prostředcích - tiskové zprávy
c) na podatelně městského úřadu
d) způsobem umožňujícím dálkový přístup (Internet) a prezentaci města na www stránkách
Příjem žádostí a dalších podání
Ústní žádosti a stížnosti lze podávat na městském úřadě v úředních hodinách. Písemné podněty je třeba adresovat na adresu městského úřadu. Elektronické podněty je třeba adresovat na elektronickou podatelnu města nebo do datové schránky města.
Postup při vyřizování žádostí
Podání je možno učinit písemně, a to buď osobním podáním do podatelny, nebo zasláním na výše uvedenou poštovní adresu úřadu. Podání lze zaslat též elektronicky na výše uvedenou adresu elektronické podatelny anebo prostřednictvím informačního systému datových schránek do datové schránky města.
Úřední dobu podatelny a další podrobnosti k elektronickým podáním na elektronickou podatelnu zde.
Žádosti, odvolání, stížnosti a další podání podávaná podle správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.), tj. adresovaná Městskému úřadu Horažďovice, jakožto správnímu orgánu, musí splňovat náležitosti stanovené tímto zákonem včetně podpisu podávající osoby. Podání zasílaná v elektronické podobě musejí být podepsána uznávaným elektronickým podpisem. To neplatí pro elektronická podání zasílaná do datové schránky města, která jsou autorizována samotným informačním systémem datových schránek. Pokud bylo podání zasláno faxem nebo elektronicky bez vyžadovaného elektronického podpisu, musí být do pěti dnů potvrzeno (písemně, elektronicky s uznávaným podpisem), jinak k němu nelze přihlížet.
Petice musejí splňovat náležitosti stanovené zákonem o právu petičním (zákon č. 85/1990 Sb.).
Bližší informace k podáváním stížností a petic můžete získat též na odboru kanceláře starosty.
Opravné prostředky
Opravné prostředky se podávají prostřednictvím toho odboru městského úřadu, který napadené rozhodnutí ve správním řízení vydal. V případech správního řízení vedeného podle zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu v platném znění je odvolacím orgánem proti prvoinstančnímu rozhodnutí MěÚ Horažďovice Krajský úřad Plzeňského kraje. Odvolání proti rozhodnutí může podat pouze účastník řízení u toho správního orgánu, který vydal rozhodnutí, proti kterému odvolání směřuje, a to ve lhůtě uvedené v poučení o odvolání. Odvolací lhůta uvedena v poučení činí zpravidla 15 dnů, ode dne oznámení rozhodnutí, pokud, zvláštní zákon nestanoví jinak.
Odvolání musí být nejpozději poslední den lhůty k jeho podání odevzdáno poštovní přepravě a adresováno tomu správnímu orgánu, který vydal napadené rozhodnutí, nebo musí být tomuto úřadu předloženo osobně nebo nadiktováno ústně do protokolu, který je správní úřad povinen přijmout.
Z odvolání musí být patrno, kdo je podává, proti kterému rozhodnutí směřuje, v jakém rozsahu ho napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo. Odvolání musí být podepsáno osobou, která je činí.
Odvolání musí být podáno s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na náklady účastníka.
Proti rozhodnutí odborů a strážníků městské policie při projednávání přestupků příkazem na místě nelze podat opravný prostředek.
Proti opatření odboru, které nemá charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které dle obsahu projedná rada města, starosta nebo tajemník.
2) Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů města
Opravné prostředky proti rozhodnutí starosty, rady města učiněné ve správním řízení, se podávají prostřednictvím podatelny, odboru správního městského úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Proti opatřením rady města nebo zastupitelstva města v samostatné působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat návrh na pozastavení výkonu tohoto opatřen Ministerstvu vnitra ČR, Odbor dozoru a kontroly veřejné správy.
Proti ostatním úkonům orgánů města opravné prostředky nejsou.
3) Soudní přezkoumání
Došlo-li rozhodnutím odboru či orgánu města ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze podat v souladu s § 247 a násl. zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, žalobu k příslušnému obecnému soudu, případně v souladu s čl. 87 odst. 1 písm. d) Ústavy ČR, ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.
Požadavky, které jsou v souvislosti s podáváním opravných prostředků proti rozhodnutím ve správním řízení kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, které je třeba dodržovat při těchto činnostech, se řídí zejména příslušnými ustanoveními zák. č. 500/2004 Sb. - správní řád.
4) Proti rozhodnutí obce, jako povinného subjektu dle InfZ, kterým obec odmítla poskytnout informaci na základě žádosti lze podat odvolání dle § 16 InfZ.
§ 16
Odvolání
-
Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
-
Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
-
Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povinným subjektem. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu povinnému subjektu. Lhůtu nelze prodloužit.
-
Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout.
Na postup obce při vyřízení žádosti o informaci dle InfZ lze podat stížnost dle § 16a InfZ.
§ 16a
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
-
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
-
který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
-
kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
-
kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
-
který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
-
-
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
-
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
-
doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
-
uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
-
-
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
-
Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
-
Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti podle odstavce 1 písm. a), b) nebo c) přezkoumá postup povinného subjektu a rozhodne tak, že
-
postup povinného subjektu potvrdí,
-
povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, žádost vyřídil, případně předložil žadateli konečnou licenční nabídku, nebo
-
usnesením věc převezme a informaci poskytne sám nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti.
-
-
Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti podle odstavce 1 písm. d) přezkoumá postup povinného subjektu a rozhodne tak, že
-
výši úhrady nebo odměny potvrdí,
-
výši úhrady nebo odměny sníží; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti, nebo
-
povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, zjednal nápravu, jde-li o úhradu nebo odměnu za poskytnutí informace územním samosprávným celkem v samostatné působnosti.
-
-
Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
-
Rozhodnutí podle odstavců 6 a 7 se oznamuje žadateli a povinnému subjektu. Proti rozhodnutí vydanému podle odstavců 6 a 7 se nelze odvolat. Jde-li však o rozhodnutí podle odstavce 6 písm. c), nelze se odvolat pouze v případě, kdy rozhodl nadřízený orgán určený podle § 178 odst. 2 věty poslední správního řádu nebo podle § 20 odst. 5 tohoto zákona.
-
Je-li poskytnuta informace podle odstavce 6 písm. c), žadatel může ve smyslu odst. 1 písm. a) nebo c) postupovat obdobně.
Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Informace jak postupovat při řešení následujících situací
- Vydání občanského průkazu
- Vydání cestovního pasu
- Vydání osvědčení o státním občanství ČR
- Ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu
- Vydání matričního dokladu
- Nahlédnutí do matričních knih
- Přihlášení k trvalému pobytu
- Řešení škodní události
- Další návody pro řešení životních a krizových situací naleznete na Portálu veřejné správy ČR zde.
Nejdůležitější používané předpisy
Právní předpisy, které upravují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace:
Úplné znění právních předpisů je dostupné k vytištění na podatelně.
Vydané právní předpisy
Úhrady za poskytování informací a místní poplatky
Licenční smlouvy
Výroční zprávy
Poskytnuté informace podle zákona 106/1999 Sb.
2025
12_20250704_odpoved | 97 kB | ||
12_20250704_zadost | 68 kB | ||
11_20250720_odpoved | 66 kB | ||
11_20250720_ zadost | 64 kB | ||
10_202050710_odpoved | 116 kB | ||
10_202050710_zadost | 22 kB | ||
09_20250605_odpoved | 99 kB | ||
09_20250605_zadost | 109 kB | ||
08_20250507_odpoved | 110 kB | ||
08_20250507_zadost | 134 kB | ||
07_20250505_odpoved | 101 kB | ||
07_20250505_zadost | 68 kB | ||
06_20250507_odpoved | 107 kB | ||
06_20250507_zadost | 68 kB | ||
05_20250430_odpoved | 103 kB | ||
05_20250430_zadost | 100 kB | ||
04_20250324_odpoved | 100 kB | ||
04_20250324_zadost | 137 kB | ||
03_20250304_tabulka | 409 kB | ||
03_20250304_odpoved | 107 kB | ||
03_20250304_zadost | 138 kB | ||
02_20250124_odpoved | 106 kB | ||
02_20250124_odpoved | 128 kB | ||
01_20250106_odpoved | 299 kB | ||
01_20250106_zadost | 110 kB | ||
Poskytnuté informace podle zákona 106/1999 Sb. - rok 2025 | 441 kB |
2024
Poskytnuté informace podle zákona 106/1999 Sb. - rok 2024 | 490 kB | ||
14_20240701_odpoved | 199 kB | ||
11_20240617_zadost | 160 kB | ||
11_20240617_odpoved | 515 kB | ||
07_20240402_tabulka | 115 kB | ||
04_20240121_zadost | 99 kB | ||
04_20240121_odpoved | 113 kB | ||
03_20240101_zadost | 132 kB | ||
03_20240101_tabulka | 198 kB | ||
03_20240101_odpoved | 187 kB | ||
02_20240104_zadost | 51 kB | ||
02_20240104_odpoved | 157 kB | ||
01_20240101_odpoved | 195 kB | ||
01_20240101_zadost | 126 kB |
2023
2022
2021
Poskytnuté informace podle zákona 106/1999 Sb. - rok 2021 | 533 kB |
2020
Poskytnuté informace podle zákona 106/1999 Sb. - rok 2020 | 631 kB |
2019
Poskytnuté informace podle zákona 106/1999 Sb. - rok 2019 | 423 kB |