Czech English French German French French Ukrainian
Dom  /   Město a úřad   /  Povinné údaje   /  Seznam odborů   /  Odbor správní

Odbor správní

vedoucí odboru, přestupková agenda, volby

Pavelcová Hana, Ing.
telefon 371 430 563
email pavelcova@muhorazdovice.cz
1. Patro, č. 120

Občanské průkazy, cestovní doklady, evidence obyvatel

Charvátová Zdeňka
telefon 371 430 560
email charvatova@muhorazdovice.cz
1. Patro, č. 121

podatelna, hřbitovní záležitosti

Rejšková Blanka
telefon 371 430 521
email rejskova@muhorazdovice.cz
Přízemí, č. 3

Občanské průkazy, cestovní doklady, evidence obyvatel

Stulíková Jitka
telefon 371 430 561
email stulikova@muhorazdovice.cz
1. Patro, č. 121

Exekuce, vymáhání pohledávek, volby

Školová Jiřina
telefon 371 430 564
email skolova@muhorazdovice.cz
1. Patro, č. 120

Matrika

Štěpánová Hana
telefon 371 430 562
email stepanova@muhorazdovice.cz
1. Patro, č. 122


Činnost odboru

Vykonává činnost v oblasti přenesené působnosti. Zaměstnává 6 zaměstnanců včetně vedoucího odboru.

  • vykonává státní správu v oblasti vnitřní správy podle příslušných zákonů (vydává rozhodnutí v l. stupni)
  • vede centrální evidenci obyvatel, zaznamenává změny
  • zajišťuje evidenci RUIAN v agendě obec a volební okrsky, zapisuje změny označení ulic
  • přijímá a vyřizuje žádosti o občanské průkazy a cestovní pasy a vydává je, eviduje ztráty občanských průkazů a cestovních pasů
  • zabezpečuje pracoviště CDBP
  • přijímá žádosti o zaevidování změny údaje o místu trvalého pobytu, návrhy na zrušení místa trvalého pobytu, žádosti o poskytnutí údajů z informačního systému evidence obyvatel
  • vede ohlašovnu obyvatel, přijímá návrhy na zrušení místa trvalého pobytu a vydává rozhodnutí o jeho zrušení
  • v souvislosti se změnami názvů ulic provádí změny v osobních dokladech občanů a v evidenci obyvatel
  • provádí vidimaci a legalizaci, provádí školení a následné přezkoušení podle zákona o vidimaci a legalizaci pro celé správní území ORP MěÚ Horažďovice
  • vede matriční knihy, vydává matriční doklady (výpisy z knih narození, manželství a úmrtí v matričním obvodě MěÚ Horažďovice)
  • provádí kontroly výkonu matriční agendy na matričních úřadech v rámci ORP Horažďovice
  • přijímá dotazníky k uzavření manželství civilním i církevním způsobem, vyřizuje žádosti o uzavření manželství na jiných vhodných místech, zabezpečuje výkon obřadu dle zákona
  • zapisuje rozsudky o rozvodu do matričních knih, přijímá oznámení manželů k návratu předchozího příjmení po rozvodu ve stanovené lhůtě
  • vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině nebo s cizincem, vyhotovuje doklady pro použití v cizině
  • provádí vyšší ověření pro matriční úřady ORP Horažďovice
  • zabezpečuje podklady pro Zvláštní matriku v Brně
  • rozhoduje o povolování změn jmen nebo příjmení v rozsahu působnosti matričního úřadu, přijímá prohlášení o přijetí druhého jména
  • zhotovuje zápisy o určení otcovství
  • vede evidence jubilantů, jubilejních sňatků, zasílá blahopřání, zařizuje osobní návštěvy u jubilantů ve spolupráci s SPOZ, organizuje vítání občánků ve spolupráci s SPOZ, zajišťuje oslavy jubilejních sňatků
  • vybírá správní poplatky vyplývající z vykonávané agendy
  • zajišťuje tzv. úřední pohřby včetně úhrady
  • vede agendu čestného občanství města
  • připravuje podklady ke skartačnímu řízení a provádí skartační řízení v elektronické i listinné podobě
  • projednává přestupky podle zákona o některých přestupcích
  • projednává přestupky podle zákona o provozu na pozemních komunikacích
  • projednává přestupky podle zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla
  • projednává přestupky podle zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
  • projednává přestupky podle zákona o pozemních komunikacích
  • projednává přestupky podle zákona o střetu zájmů
  • projednává přestupky podle zákona o návykových látkách
  • projednává přestupky podle zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek
  • projednává přestupky na úseku občanských průkazů a cestovních pasů
  • ukládá správní tresty podle právních předpisů a vede evidenci přestupků
  • provádí zápisy do evidence přestupků vedené Rejstříkem trestů
  • rozhoduje o upuštění od výkonu zbytku správního trestu zákazu činnosti
  • vede námitkové řízení proti zápisu údajů do evidence přestupků, vedené Rejstříkem trestů
  • spolupracuje s Policií ČR, Městskou policií, soudy a státním zastupitelstvím
  • vypracovává zprávy pro Policii ČR, soudy a státní zastupitelství
  • zpracovává zprávy pro pojišťovny za účelem uplatnění práva na náhradu škody
  • připravuje rozpočet pro místní správu, provádí likvidaci daňových dokladů
  • spravuje smlouvy týkající se místní správy
  • vede evidenci majetku spravovaného a užívaného městským úřadem
  • vede evidenci razítek a klíčů
  • připravuje podklady pro sloučení nebo rozdělení obcí
  • zajišťuje agendu užívání státních symbolů
  • přijímá oznámení o konání shromáždění, stanovuje podmínky konání, případně zakazuje shromáždění
  • vede evidenci vyhlášek, nařízení, směrnic a řádů
  • vede evidenci nedoplatků a zajišťuje jejich vymáhání daňovou exekucí, rozhoduje o povolení splátek a posečkání
  • vymáhá nedoplatky ze správního řízení (pokuty, náklady řízení) jiných odborů, mimo místních poplatků
  • zpracovává podklady pro odpis nedobytných nedoplatků
  • připravuje podklady pro vyřizování pojistných událostí v souvislosti s pojistnými událostmi na místních komunikacích
  • vede evidenci soudních rozhodnutí, které neevidují ostatní odbory
  • organizačně a technicky zabezpečuje volby a referenda
  • vykonává působnost registračního úřadu při volbách do zastupitelstev obcí
  • vede a aktualizuje seznamy voličů
  • zajišťuje agendu ztrát a nálezů
  • vede hřbitovní agendu, připravuje a uzavírá nájemní smlouvy na hrobová místa
  • zajišťuje vedení podatelny
  • zajišťuje obsluhu telefonní ústředny
  • zajišťuje spisovou službu - zařizuje agendu podatelny, příjem emailových zpráv pro celý úřad, příjem podání s elektronickým podpisem
  • zajišťuje vedení úřední desky
  • zajišťuje a materiálně zabezpečuje chod místní zprávy, včetně objednávek a jejich realizace
  • v době nepřítomnosti pokladní zajišťuje výběr hotovosti
  • plní další úkoly uložené zastupitelstvem města, radou, starostou, místostarostou a tajemníkem i úkoly uložené příslušnými orgány

Formuláře ke stažení

Zpět
Nahoru